La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’
La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’

La llar d’infants Pi del Soldat presenta el seu projecte ‘Paisatges Sonors’

A la presentació hi van participar representants de l’altra escola que col·labora en aquest projecte, l’escola Printzearen Harresi de Navarra.

La llar d’infants Pi del Soldat va presentar divendres passat a la tarda el seu projecte educatiu ‘Paisatges Sonors i la Sala d’Audició’, que ha realitzat en col·laboració amb l’escola infantil Haur Eskola Printzearen Harresi, de Pamplona (Navarra). El nombrós públic que es va donar cita al Centre Cultural i d’Esbarjo va escoltar amb molt d’interès les explicacions sobre el procés de recerca i els resultats coincidents que s’han donat en tots dos centres. De fet, una part del públic estava compost per educadores que volien conèixer aquesta experiència. El projecte ‘Paisatges Sonors i la Sala d’Audició’ es basa en l‘observació dels infants durant la seva interacció lliure amb la música i el moviment, per tal de conèixer millor els nens i nenes i discernir la seva visió respecte al món que l’envolta. A la presentació, hi van ser representants de l’escola navarresa.

La presentació es va iniciar amb la intervenció de l’alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido, que va elogiar la tasca feta pels dos centres educatius i el benefici que aportaven tant a Sant Pol com a Pamplona.



Seguidament, va prendre la paraula Inés Zazu, directora tècnica de les Escoles Infantils de Pamplona, que va assenyalar el necessari compromís de les administracions locals per tal que projectes com aquest tirin endavant.



La trobada va continuar amb Alfredo Hoyuelos, que havia estat coordinador dels Tallers d’Expressió i actualment és gerent de l’Organisme Autònom de les Escoles Infantils de Pamplona. Hoyuelos va qualificar el projecte com “una aventura cap al desconegut”.



Per la seva banda, el director pedagògic de l’escola Printzearen Harresi, Jaime Izal, va aprofundir en la tasca feta dins de la sala d’Audició.



Durant el seu torn, el músic i musicòleg Joan Manuel Chouciño que és l’assessor musical de la llar d’infants Pi del Soldat va explicar diferents aspectes de la seva experiència. Un dels elements que més va destacar, paradoxalment, és el silenci que es creava en cada sessió del projecte i el seu significat en la comunicació dels infants.



El ballarí i coreògraf Antonio Izquierdo, que col·labora amb Pi del Soldat en el projecte, va assenyalar que els infants busquen sempre la simplicitat del moviment i va basar la seva intervenció en aquest factor.



Va cloure la presentació la directora de la llar d’infants Pi del Soldat, Rocío Galindo, que va explicar com la Núria Viñas, l’educadora que ha acompanyat als infants durant les sessions, ha percebut que aquesta observació l’ha transformat i ha fet que es qüestionés la seva manera d’interactuar amb els nens i nenes.



La vetllada va acabar amb un aperitiu per a tots els presents.